{"id":12482,"date":"2022-07-24T08:00:41","date_gmt":"2022-07-24T06:00:41","guid":{"rendered":"https:\/\/www.lifeworkdesign.nl\/?p=12482"},"modified":"2022-11-13T13:28:06","modified_gmt":"2022-11-13T11:28:06","slug":"aan-de-weet-komen-waar-behoefte-aan-is","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.meerwaardeinwerk.nl\/aan-de-weet-komen-waar-behoefte-aan-is\/","title":{"rendered":"Aan de weet komen waar behoefte aan is"},"content":{"rendered":"
Waarom je niet moet leuren met wat je te bieden hebt op de arbeidsmarkt<\/em><\/p>\n <\/p>\n Of het nu komt door de vakantieperiode waardoor menig ondernemer minder werk\/omzet heeft, of door subsidieregelingen van de overheid, ik word met regelmaat lastiggevallen door mensen die denken mij hun product of dienst aan te moeten bieden.<\/p>\n Terwijl ik daar helemaal geen behoefte aan heb. Integendeel, ik merk dat ik daardoor ge\u00efrriteerd raak.<\/p>\n Zeker als ze voet bij stuk houden en me een paar dagen later nog een keer lastigvallen en als een soort deur-aan-deur verkoper figuurlijk \u2018de voet tussen de deur houden\u2019 om me te doen ingaan op hun aanbod en hun dienst of product af te nemen.<\/p>\n Het is goed om dat te ervaren. Want, ben jij eraan toe om stappen te zetten in je loopbaan en gesprekken te voeren met mensen uit organisaties die interessant voor je zijn? Je loopt het risico dat je in een vergelijkbare valkuil stapt. En gaat leuren met wat jij te bieden hebt op de arbeidsmarkt. En daarmee aan het vissen bent naar een baan.<\/p>\n Terwijl je hebt nagelaten om aan de weet te komen waar behoefte aan is.<\/p>\n Met als resultaat dat deuren voor jou gesloten blijven of dat je een antwoord krijgt als \u2018Ik heb geen belangstelling\u2019<\/em>. (En wellicht als irritant wordt ervaren, waardoor je ook later niet meer welkom bent)<\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n Bij promotionele activiteiten schieten ondernemers vaak met hagel. Ze stoppen hun flyer of promokrantje bij iedereen in de brievenbus. Of ze sturen bulk promo e-mails naar een adressenbestand dat ze waar dan ook vandaan hebben.<\/p>\n In elk geval niet wetend of er \u00fcberhaupt behoefte is aan hun aanbod.<\/p>\n Zo kreeg ik afgelopen week ook een paar e-mails:<\/p>\n <\/p>\n Beste Marl\u00e8ne,<\/em><\/p>\n \u2018Online kwam ik je tegen als coach in de regio van Deventer. \u202fIk heb ook even een kijkje genomen op je website en het viel me op dat hier behoorlijk wat aandacht aan is besteed, complimenten!<\/em><\/p>\n In ons werk met coaches horen wij vaak dat online gevonden worden belangrijk is voor het binnenhalen van nieuwe klanten. Een belangrijk onderdeel hiervan is het invullen van je meta data. Ik zag dat je dit nog niet overal hebt gedaan op je website.<\/em><\/p>\n Bij ***** geven we online marketingtrainingen aan coaches. Je leert hoe je onder de aandacht komt bij je doelgroep en topposities haalt in Google. Via het STAP-budget krijg je tot wel \u20ac1.000,- vergoed van de overheid. Daardoor zijn een aantal trainingen zelfs gratis. Lees hier meer: *****<\/em><\/p>\n Ik bel je graag even om samen te onderzoeken of dit voor jou ook interessant kan zijn. Heb je volgende week dinsdag of donderdag tijd?\u2019<\/em><\/p>\n <\/p>\n Of:<\/p>\n <\/p>\n ‘Goedendag MEER WAARDE IN WERK,<\/em><\/p>\n Ik zocht vanochtend naar Coach in Zutphen op Google en merkte dat je niet op de eerste pagina staat met meerwaardeinwerk.nl.<\/em><\/p>\n Doordat je positie niet goed is in Google, mis je veel aanvragen en verkeer op je website van bezoekers en potenti\u00eble klanten. Bij ***** hebben we diverse bedrijven geholpen in het behalen van een goed website score en betere positie in Google.<\/em><\/p>\n Ben je deze of volgende week beschikbaar voor een kort gesprek?’<\/em><\/p>\n <\/p>\n En vier dagen later, waarschijnlijk omdat ik nog geen reactie gegeven had:<\/p>\n ‘Ik weet dat je het druk hebt en dat de kwestie je misschien uit het oog is ontglipt, dus ik wilde nog even terugkomen op mijn vorige mail. Heeft het zin om een kort gesprek over je website meerwaardeinwerk.nl te hebben?<\/em><\/p>\n Als dat zo is, antwoord dan gerust en laat mij weten wanneer ik je kan bellen.\u2019<\/em><\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n Heb je jouw antwoord op de vraag \u2018Wat wil ik nu echt?<\/a>\u2019 en heb je het profiel van je ideale werk omschreven?<\/p>\n Dan ben je gereed voor de volgende stap: het doen van je onderzoek<\/a>\u00a0naar waar behoefte is aan mensen zoals jij. Zodat je met jouw aanbod op de behoeften in kunt spelen.<\/p>\n En niet, zoals bovenstaande aanbieders, met jouw aanbod komt terwijl je niet weet of daar behoefte aan is.<\/p>\n <\/p>\n Mede ge\u00efnspireerd door bovenstaande e-mails, geef ik je graag een aantal tips hoe contact te leggen met organisaties die interessant voor jou zouden kunnen zijn:<\/p>\n <\/p>\nVoordat je komt met je aanbod, moet je eerst aan de weet komen waar behoefte aan is<\/h3>\n
Een aantal tips naar aanleiding van e-mails van commerci\u00eble aanbieders<\/h3>\n